Heart the Lover av Lily King

Jag hade höga förväntningar på den här boken som jag bara sett hyllas. I stället blev det lite av platt fall för min del. Varje gång jag plockade upp boken för att läsa kom jag på mig själv med att börja tänka på annat, tankarna vandrade iväg och det var svårt att hålla fokus på storyn. Det är aldrig ett bra tecken. Jag drog mig till slut för att ens läsa vidare.

Kortfattat är det en kärlekshistoria, om ett par som är tillsammans under studietiden men sedan tar det slut och de träffas igen först i vuxen ålder. Boken är indelad i tre delar och i andra delen blir det plötsligt du-tilltal vilket jag tycker är så jobbigt att läsa. Tredje delen är menad att vara sorglig men där hade jag checkat ut och kunde inte riktigt bry mig om vad som hände.

Och så kan jag inte riktigt påpeka en sak utan att spoila, men låt mig säga att en mamma i hennes situation aldrig hade kunnat göra som hon gjorde i slutet. Det fick mig faktiskt att bli förbannad.

Jag fattade aldrig deras kärleksrelation och det var nog det som gjorde att boken inte funkade för mig. Om jag inte hejar på kärleksparet och känner deras passion, då är det ingen bra kärlekshistoria.

Nä, så besviken på denna. 💔 Jag gick in på Goodreads för att läsa recensioner och ser att man antingen älskar boken eller tycker som jag. Så – inte en bok för mig men kanske för dig?